Blaft de Miniatuur Australian Shepherd vaak? Is een appartement geschikt?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik wat informatie zoek over de Miniatuur Australian Shepherd. Het zou super zijn als je me zou kunnen helpen! ;)

1) Ik woon in een appartement van 95 m². Ik kan de hond op de volgende momenten uitlaten: 's ochtends (10-15 min), 's middags (25-35 min), bij thuiskomst van mijn werk rond 16:30 uur (1 tot 1,5 uur) en 's avonds voor het slapengaan (15-25 min). Op woensdag ben ik de hele middag thuis en in het weekend maken we grote wandelingen met het gezin en doen we aan agility-spelletjes... Zou dit schema werken?

2) Blaft een Mini Aussie veel of alleen om te waarschuwen bij gevaar?

3) Ik heb een konijn en twee kinderen (10 en 13 jaar). Zal de hond hier moeite mee hebben?

4) De hond zou zo'n 7 uur per dag alleen zijn, behalve op woensdagmiddag en in het weekend wanneer ik niet werk. Is dit te lang voor de hond?

5) Ik heb gelezen dat de schofthoogte tussen de 35 en 45 cm ligt, maar hoe groot is de hond ongeveer inclusief de kop?

6) Ik heb nog nooit eerder een hond gehad. Is een Aussie een geschikte eerste hond?

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met jullie antwoorden. Alvast bedankt! ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Net als bij mijn konijn: in het begin wilden we graag een vrouwtje, maar toen we ons kleine konijntje zagen waren we meteen verkocht ❤❤

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zoals ze al zeiden: volg gewoon je gevoel ;D

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt, bedankt! Nou, ik dacht zelf aan een vrouwtje, maar ik vind ze allebei prima ;)

Bedankt voor jullie reacties ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb mezelf een tijdje geleden precies dezelfde vraag gesteld :P

Kijk maar even naar de reacties die ik heb gekregen (er zit van alles tussen ^^):

http://wamiz.com/chiens/berger-australien-23/forum/male-ou-femelle-17428.html

(we zijn er serieus over aan het nadenken om een reutje te nemen ;D)

En hier is een site waar ik op zit, die over de mini Aussie gaat. Zodra je je aanmeldt, zijn alle onderwerpen open! Laat het me weten ;D

http://miniaussie.forumactif.com/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Bedankt ;) En mijn laatste vraag: is er bij miniature Australische herders een verschil tussen een reu en een teef, of zijn ze hetzelfde?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik woon in een appartement, ik werk 7 uur per dag en ik heb een Duitse herder van 28 kg, en dat gaat echt prima. Elke avond maken we een flinke, actieve wandeling en in het weekend gaan we lekker naar het bos. Wat het blaffen betreft: het is aan jou om hem op te voeden en hem te laten begrijpen wat goed en fout is!

Succes!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar kun je hem anders leren om alleen te zijn, of is 7 uur sowieso te zielig voor hem?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je lukt om de wandelingen wat langer te maken, zie ik daar geen enkel probleem in! Maar het is vooral het alleen zijn :/ Ik raad je aan om eens bij een fokker langs te gaan voor meer informatie. Die kan je vragen echt goed beantwoorden en je verder helpen met het puntje eenzaamheid!

Laat nog even weten hoe het gaat met je hond :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zult zien, een Australische herder is echt te schattig en super lief!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een uur in de ochtend gaat wat lastig worden, maar mijn man kan hem tussen de middag wel wat langer uitlaten, ongeveer 15 minuutjes extra, en we kunnen de avondwandeling ook met 20 minuten verlengen. Zou dat zo ook goed zijn? In het weekend en op woensdag gaan de kinderen er sowieso volop van genieten (agility, frisbee, lange wandelingen, spelletjes...)

Die Whippet spreekt me trouwens niet zo aan, ik heb liever honden met wat langer haar.

En bedankt voor de andere reacties ;)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!