Blaft de Miniatuur Australian Shepherd vaak? Is een appartement geschikt?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik wat informatie zoek over de Miniatuur Australian Shepherd. Het zou super zijn als je me zou kunnen helpen! ;)

1) Ik woon in een appartement van 95 m². Ik kan de hond op de volgende momenten uitlaten: 's ochtends (10-15 min), 's middags (25-35 min), bij thuiskomst van mijn werk rond 16:30 uur (1 tot 1,5 uur) en 's avonds voor het slapengaan (15-25 min). Op woensdag ben ik de hele middag thuis en in het weekend maken we grote wandelingen met het gezin en doen we aan agility-spelletjes... Zou dit schema werken?

2) Blaft een Mini Aussie veel of alleen om te waarschuwen bij gevaar?

3) Ik heb een konijn en twee kinderen (10 en 13 jaar). Zal de hond hier moeite mee hebben?

4) De hond zou zo'n 7 uur per dag alleen zijn, behalve op woensdagmiddag en in het weekend wanneer ik niet werk. Is dit te lang voor de hond?

5) Ik heb gelezen dat de schofthoogte tussen de 35 en 45 cm ligt, maar hoe groot is de hond ongeveer inclusief de kop?

6) Ik heb nog nooit eerder een hond gehad. Is een Aussie een geschikte eerste hond?

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken met jullie antwoorden. Alvast bedankt! ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Een Miniature American Shepherd kan prima in een appartement wonen, zolang het maar echt ruim is. Als er een groot terras bij zit, is dat natuurlijk helemaal ideaal. Ik heb zelf een mini Aussie van 5 maanden, een blue merle met turquoise blauwe ogen, en daarnaast ook nog een yorkshireterriër en een jackrussellterriër. Je moet hem echt heel vaak uitlaten en hij moet ook los kunnen lopen zodat hij zijn energie goed kwijt kan. Het is een geweldig ras, lief en knuffelig; het is echt puur genieten!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een mini-Australische herder, het is echt geen probleemhond, hij is super en leert heel snel! Ik woon in een appartement en ben ook af en toe weg omdat ik studeer. Toen hij klein was, maakte hij nog wel eens wat kapot, maar hij is nu 6 maanden en ik kan hem zonder zorgen in het appartement laten. Het is wel een hond die heel slecht tegen alleen zijn en te weinig beweging kan, dus als je er een neemt, ga dan in ieder geval één keer per dag een flink stuk met hem wandelen en laat hem meteen uit zodra je weer thuis bent :) Hij is niet al te groot, maar de mijne is een flinke baby: hij weegt nu al 15 kilo en is absoluut niet te zwaar ^^ (ze kunnen wel 18 kg worden :p). Verder is hij super schattig, heel aanhankelijk en grappig... al is hij op sommige punten wel een beetje eigenwijs :) En hij blaft nooit, behalve als hij bang is, wat ook niet heel vaak voorkomt ^^

Nou... wat kan ik nog meer zeggen... Ik zal een foto plaatsen zodat jullie hem kunnen zien! ^^

Groetjes :D !!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb zelf een miniature australian shepherd in een appartement en dat gaat hartstikke goed! Hij blaft totaal niet, hij piept alleen wat in het begin als ik hem alleen laat. Hij kan wel wat sloperig zijn als je hem alleen laat zonder dat hij eerst flink heeft kunnen uitrennen, maar verder is er geen enkel probleem :) Het is een superhond die alles heel snel snapt, maar hij is wel enorm actief! Een tuin is natuurlijk het fijnste, maar als dat niet kan, laat hem dan in een kamer waar hij lekker uit het raam kan kijken en waar er niks binnen handbereik ligt om te slopen om de tijd te doden als je weg bent. 7 uur is trouwens wel echt lang zonder onderbreking, zeker als hij nog een puppy is. Maar je kunt altijd een hondenoppas regelen die een uurtje met hem gaat wandelen en spelen ;) Nou, dat is het zo'n beetje :) het is een geweldige hond en zelfs in een appartement is het geen enkel probleem!

Vertaald Frans
    C
    Caroline-eg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet even naar de datum van de post kijken, die is al bijna 2 jaar oud.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! De Miniatuur Amerikaanse Herder past zich goed aan het gezinsleven aan, maar hij heeft wel beweging nodig. Het aantal wandelingen is prima hoor, want als we zouden moeten stoppen met werken om een hond te kunnen hebben, zou dat onmogelijk zijn! Wel op voorwaarde dat je hem in het weekend lekker moe maakt en vooral zoveel mogelijk samen onderneemt! De Mini Aussie is de beste vriend van kinderen, omdat hij het heerlijk vindt om met ze te spelen. De Mini Aussie kan inderdaad blaffen om te waarschuwen, maar nooit vanuit agressie. Deze hond is erg sociaal, dus het samenwonen met je andere dieren zal geen enkel probleem zijn! De Miniatuur Amerikaanse Herder is een echte plakkerd en hij wil graag bij al je gezinsactiviteiten zijn! Prima als eerste hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Nee, een Australische herder zou ik niet doen, die heeft echt veel meer uitdaging en beweging nodig.

Maar je hebt de Tibetaanse Terriër, dat is een geweldige hond die prima even alleen kan zijn zonder de boel af te breken en hij is dol op kinderen. (Kijk maar eens op de site van Shen hDsin, dat is een goede fokker met duidelijke uitleg over dit ras).

Je hebt ook nog Beagles, dat zijn hele lieve honden die prima op een appartement kunnen en ze zijn gek op kinderen.

Hetzelfde geldt voor de Epagneul Breton.

Natuurlijk is het wel zo dat geen enkele hond het fijn vindt om hele dagen alleen te zijn.

Ik hoop dat je een hond vindt die bij je past!

Groetjes,

danièle

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een Australische herder heeft een tuin nodig

Ik droomde er zelf ook van om er eentje te hebben, maar destijds woonde ik in een driekamerappartement, dus dat was onmogelijk

Nu woon ik op het platteland

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even een vraagje: hoe groot is de kop van een Miniature American Shepherd (inclusief de nek)?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!