Hoi,
onze pup is nu 3,5 maand oud en sinds een paar dagen is hij elke avond heel druk en kan hij zichzelf maar moeilijk beheersen. Elke ochtend en aan het eind van de middag wandelen we zo'n 20 tot 30 minuten met hem, zowel aan de lijn als los. Ook doen we wat korte oefeningetjes en 's middags hebben we vaak verschillende speelmomenten en trainingen. We proberen dit zoveel mogelijk af te wisselen.
Maar zodra de avond aanbreekt, begint hij hard te grommen en pakt hij een speeltje dat hij dan flink te grazen neemt, of hij grijpt zijn eigen staart of poot en windt zichzelf enorm op. Dit eindigt vaak in een enthousiasme-plasje, terwijl hij hard hijgt en heel onrustig is...
Soms lukt het ons om hem te kalmeren, ofwel door hem even mee naar buiten te nemen om de situatie te doorbreken, of door hem een buffelhuidbot te geven om op te kluiven. Maar het komt ook voor dat de gekte na 10 minuten gewoon weer opnieuw begint.
Ik begrijp heel goed dat het een puppy is die moet spelen en zijn energie kwijt moet... maar het is die extreme opwinding die me dwarszit, en het lijkt wel steeds erger te worden.
Ik heb in verschillende artikelen gelezen dat je beter niet met een bal kunt spelen met puppy's, omdat ze daar alleen maar drukker van worden. Oké, maar hebben jullie tips voor andere spelletjes? We doen er alles aan om hem zijn ei kwijt te laten kunnen, zowel tijdens het wandelen als tijdens het spelen, maar zonder de spanning te hoog op te laten lopen. Alle adviezen om de rust weer een beetje terug te brengen zijn welkom!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het even niet meer weet...
Bedankt!