Welke voeding voor mijn Staffie van 3 maanden?

C
Chopp Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Staffie van 3 maanden en ik geef hem nu brokken voor honden onder de 10 kg (hij weegt nu 5,8 kg). Net zei de dierenarts dat ik hem juist brokken moet geven voor honden van boven de 10 kg, omdat dat zijn gewicht zal zijn als hij volwassen is. Ik snap dat niet helemaal.

En wat kan ik hem nog meer te eten geven naast zijn brokken?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • J
    Jujubile Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

zoals hierboven al gezegd, moet je puppybrokken kiezen op basis van de grootte die de hond als volwassene heeft. Het verschil tussen puppybrokken en brokken voor volwassen honden zit 'm in de hoeveelheid eiwitten en de vitamines en mineralen (die zijn hoger bij puppy's). Om een goed beeld te krijgen, kun je kijken op de Franse website mes-croquettes.com. Deze site analyseert brokken en maakt ook een vergelijking met de voeding die je in de zoekmachine hebt ingevoerd. Dat is superhandig om een weloverwogen keuze te maken ;)

Vertaald Frans
    Celine45
    Celine45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb een staffie van 5 maanden. Ik gebruik de Eukanuba puppy graanvrije brokjes; deze zijn echt top voor dit soort honden ;)

Vertaald Frans
    C
    Chopp Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, bedankt allebei voor jullie reacties. Dan ga ik morgen meteen even passende brokjes voor hem halen.

Nogmaals bedankt!!😁

Vertaald Frans
    S
    Sos62 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, omdat ik zelf ook een 'grote' hond heb: wij hebben hem tot hij 8 maanden oud was puppybrokken gegeven. In tegenstelling tot jouw dierenarts legde de mijne juist uit dat puppybrokken vetter zijn en dat ze de groei en gewichtstoename stimuleren.

Vertaald Frans
    S
    Sos62 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, omdat ik zelf ook een 'grote' hond heb: wij hebben hem tot hij 8 maanden oud was puppybrokken gegeven. In tegenstelling tot jouw dierenarts legde die van mij juist uit dat puppybrokken vetter zijn en dat ze de groei en de gewichtstoename stimuleren.

Vertaald Frans
    L
    Lacurieuse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet je hond voeren op basis van zijn volwassen gewicht. Als jouw Staff volwassen 30 kg weegt, geef je je pup de hoeveelheid die op de verpakking van de puppybrokken staat voor het volwassen gewicht (30 kg) en zijn leeftijd (3 maanden). Goede merken brokken zijn bijvoorbeeld Orijen, Acana, Carnilove, Ownat grain free en zo zijn er nog veel meer. Let op een zo hoog mogelijk eiwitgehalte, niet te veel vet en een kwalitatieve samenstelling (geen dierlijke bijproducten of aardappelen/andere groenten of zetmeel als eerste ingrediënt op de lijst).

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!