Stafford kruising boxer
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
In Frankrijk mag je een American Staff met stamboom (LOF, categorie 2) adopteren, maar je moet dan wel een vergunning halen en van alles regelen bij de gemeente... Als je een kruising vindt (dus geen zuivere rashond) die op een Amstaff lijkt, kan deze als een Pitbull worden beschouwd (en die zijn verboden in Frankrijk, categorie 1). Je moet dan een officiële keuring laten doen door een erkende dierenarts om te bewijzen dat de hond niet aan de kenmerken van een pitbull voldoet. Het is een hoop geregel, druk en risico voor de hond... Kortom, als je een American Staff wilt, adopteer dan een echte American Staff (met stamboom dus). Als je een Boxer wilt, adopteer dan een Boxer.
Bedankt voor de snelle reacties. Junlo is de raszuivere boxer, maar de pup wordt inderdaad een kruising. Is het verboden om die te hebben dan? Ik koop hem van iemand die ik kan vertrouwen, of nou ja, het is eigenlijk de broer van een dj die ik ken (het is een ingewikkeld verhaal).
Hoi jimgali!! Om te beginnen: als het een kruising is, dan is het geen RASECHTE hond, dat gaat niet samen!! Het woord 'verkoper' schrikt me een beetje af!! Waar ga je je hond vandaan halen?
Een hond uit de eerste categorie is in Frankrijk normaal gesproken verboden, en het is ook verboden om er een aan te schaffen. Behalve het risico dat de pups worden afgemaakt, is dat alles wat je riskeert; denk toch eens even na. Deze honden hebben het al zwaar genoeg, dus het is nergens voor nodig om daar nog een schepje bovenop te doen door een of andere vage kruising te willen. Maar om even op je vraag te beantwoorden: of de hond wordt niet geclassificeerd omdat hij te veel op een Boxer lijkt, of hij valt wél onder die eerste categorie en dan heb je echt een groot probleem, zowel voor jezelf als voor de hond. Het is gewoon stom (ik heb het over de actie, niet over jou) om voor de lol een Stafford met een ander ras te laten fokken.
24 reacties van 24