Puppy van 2 maanden probleem met pootje

N
Nathoche Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Dit is mijn probleem: ik heb net een Amstaff-reu van 2 maanden uit een kennel geadopteerd. Hij krijgt Royal Canin Puppy-brokken en sinds gisteren merk ik dat zijn rechtervoorpootje niet goed staat. Het staat scheef als hij zit of stilstaat (ik zal proberen een foto te plaatsen). Ik heb contact opgenomen met de fokker en die zegt dat de dosering van de brokken waarschijnlijk niet goed is, een teveel of een tekort aan calcium, en dat zijn pootje weer normaal wordt na een aanpassing in het voer. Ik heb ook mijn dierenarts gebeld, maar die heeft pas plek op 2 januari (ik woon echt in de middle of nowhere). Hij lijkt geen pijn te hebben, speelt gewoon en eet goed, maar ik maak me toch wel zorgen.

Iemand advies?

Puppy van 2 maanden probleem met pootje

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • E
    Elodiemarieange Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn pup van 3 maanden, een rottweiler. Ik ben bij de dierenarts geweest en die heeft me voedingssupplementen gegeven (Pet Phos en Caniplasine, dit zijn Franse merken). Ik wilde graag weten of het bij jullie viervoeters al wat beter gaat? Hij krijgt ze nu pas 3 dagen.
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik haal dit topic even omhoog omdat er onlangs een nieuw bericht is geplaatst over een vergelijkbaar probleem. Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar misschien is het goed om ze even te vergelijken! 🙄

Vertaald Frans
    S
    Storm of gorillas Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi natoch, ik heb hetzelfde probleem met mijn puppy van 6 maanden. Zou je me kunnen vertellen welk voedingssupplement je van je dierenarts hebt gekregen? Ik ben al bij 5 verschillende dierenartsen geweest en ze hebben me niks gegeven behalve een dieet, en ik maak me echt zorgen. Het zou heel fijn van je zijn, alvast bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Many11 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond natoche, zou je me de lijst met supplementen en vitamines kunnen geven die jij aan je pup geeft? Mijn staff heeft namelijk hetzelfde probleem...

Vertaald Frans
    Quiz
    Quiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is goed nieuws...

Goed dat je zo snel hebt gereageerd, de kleine zal opgroeien zonder blijvende gevolgen.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Probleem opgelost! Calciumtekort, vitamines enz. De dierenarts heeft voedingssupplementen gegeven en binnen een paar dagen is de poot alweer de oude.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Calciumtekort of -overschot (ik heb een foutje gemaakt in de tekst)

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Nee, het is niet altijd zo. Als hij loopt, zie je er niks van; zijn poot is dan gewoon recht en hij heeft geen enkele moeite met lopen, hij mankt niet. Het is alleen wanneer hij gaat zitten of als hij te lang stilstaat. Soms staat de poot minder "krom" dan dit, en op andere momenten zet hij hem verkeerd neer. Ik heb de fokker weer gebeld, die heeft het ook gezien, en ik heb meteen daarna de dierenarts gebeld (mijn eigen trouwens, niet die van de fokker... die arme man zal wel gek van me worden). Ze denken allebei dat het door een voedingstekort of juist een teveel aan calcium kan komen. Het is een serieuze en bekende fokker, dus ik twijfel absoluut niet aan hen... Zeker omdat Oslo hier pas een week is en we dit probleem pas sinds twee dagen zien, daarvoor was er niks aan de hand. Hij heeft er zelf geen last van; hij speelt, wandelt, eet en slaapt goed, en hij sloopt alles wat hij tegenkomt, het is echt een druktemaker.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik bel de dierenarts morgen weer voor een eerdere afspraak, ik ga hem gewoon geen keus laten.

Ik houd jullie op de hoogte van hoe het verdergaat.

Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Is het altijd zo? Is het niet gewoon een verkeerde houding? Staat het bot scheef? Ik ben geen expert op het gebied van hondenskeletten ^^ Als het bot scheef groeit, is dat zeker niet normaal. Misschien een ongelukje dat de fokker voor je heeft achtergehouden? Ik zou in ieder geval zeggen: laat hem in de tussentijd die poot niet te veel belasten. Houd ons op de hoogte ^^
    Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Ik zal nog een andere foto voor je posten, van voren. Wat de brokjes betreft: de fokker gebruikte dit merk en daarom durf ik niet zo goed over te stappen. Mijn Amstaff teefje heeft altijd Royal Canin gehad en ik heb tot nu toe nooit problemen gemerkt. Maar goed, niet alle honden zijn hetzelfde natuurlijk, dus bedankt voor het advies. Ik kijk er echt naar uit om naar de dierenarts te gaan.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!