Puppy van 2 maanden probleem met pootje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik zie dat dit een oud topic is, maar ik heb precies hetzelfde probleem met Vox, mijn American Staff-pup van twee maanden. Ik heb pas over een maand een afspraak bij de dierenarts. Kan dit wachten of moet ik bellen voor een eerdere afspraak?
Je moet vooral niet op eigen houtje calciumsupplementen gaan geven, want een teveel aan calcium kan ernstige ziektes veroorzaken (en het verergert sowieso artroseklachten als hij ouder wordt).
Bespreek dit dus echt even goed met de dierenarts.
Er zijn genoeg calciumrijke voedingsmiddelen die je kunt gebruiken (behalve die met koemelk natuurlijk, zoals iedereen wel weet). Kijk voor tips bijvoorbeeld eens op BARF-websites.
Probleem opgelost! Calciumtekort, vitamines enz. enz. De dierenarts heeft voedingssupplementen gegeven en binnen een paar dagen is zijn pootje weer de oude.
Mag ik weten wat je hem precies hebt gegeven, alsjeblieft?
Hoi,
Ik hoop dat je mijn berichtje ziet. Ik zag net je bericht over je hond van toen. Ik zou heel graag willen weten hoe het daarna is gegaan en welke vitamines en supplementen je hem hebt gegeven? Mijn zoon heeft net een Stafford van 2 maanden gekocht die precies dezelfde problemen heeft als die van jou. We maken ons echt ontzettend zorgen en we weten het even niet meer. We zijn naar de dierenarts geweest, hebben vitamines en supplementen gehaald en zijn ook van brokken veranderd, want hij kreeg precies hetzelfde voer als jij destijds.
Ik hoop dat je me kunt antwoorden.
Alvast bedankt!
Probleem opgelost! Calciumtekort, vitamines enz. enz. De dierenarts heeft voedingssupplementen gegeven en binnen een paar dagen was zijn pootje weer normaal.
Hoi, ik zie dat dit bericht al uit 2018 komt😅 maar toen ik op internet zocht, zag ik dat je hond hetzelfde probleem had als die van mij nu. Kun je me misschien vertellen of je nog weet hoe dat product heette dat je hem hebt gegeven (dat voedingssupplement)? Super bedankt!!
Misschien vind je in deze post wel de antwoorden op je vragen
https://wamiz.com/chiens/cane-corso-90/forum/pattes-avant-arquees-auriez-vous-une-solution-97181.html
Hoi,
Wat heeft de fokker je gezegd? Wat was het volgens hen? Heb je er geen gezondheidsverklaring bij gekregen?
Met zo'n probleem zou ik zelf even langs de dierenarts gaan om daar direct advies te vragen, voor de zekerheid.
Hoi
Ik heb sinds 2 dagen een kleine sharpei en zijn voorpootje staat krom (het begint nu ook bij de tweede voorpoot). Hij speelt zonder problemen, maar het wordt zienderogen erger. Ik maak me best wel zorgen omdat zijn zusje uit hetzelfde nest hetzelfde probleem heeft en ik ben bang dat het iets erfelijks is.
Zouden jullie me de namen van wat voedingssupplementen kunnen geven en me vertellen hoe lang het herstel duurde als dit bij jullie honden heeft geholpen?
Alvast heel erg bedankt