Hulp nodig: Kruising American Stafford en Rottweiler
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat een mix! Ik vraag me af wat het nut is van deze kruising, ook qua ras, gezondheid enzo. Zijn alle voorzorgsmaatregelen wel genomen? Ja, categorie 1 of 2, wat betekent dat je deze pups niet aan de eerste de beste verkoopt, maar aan een ervaren en verantwoordelijke eigenaar die gemotiveerd is om al het nodige papierwerk te regelen.
En wat betreft het zomaar wat invullen in het gezondheidsboekje: één foutje, één enkel incident en je riskeert het leven van de hond.
In ieder geval zou ik als ik jou was geen risico nemen, want een hoog-risicohond hebben geeft een hoop gedoe in het dagelijks leven.
Hoi. Met twee zulke sterke karakters krijg je in ieder geval sowieso een pittig karakter 😉. Wie is de moeder? De rottweiler of de amstaff? Als ze op de rottweiler lijken vallen ze in categorie 2, maar als ze op de staff lijken vallen ze in categorie 1, wat betekent dat ze gecastreerd of gesteriliseerd moeten worden.
Hoi,
Het hangt allemaal af van hun bouw... En van wat de dierenarts in het paspoort zet!
In theorie zouden ze inderdaad gecategoriseerd moeten zijn, maar in de praktijk ontkomen veel honden (en baasjes) op een min of meer frauduleuze manier aan deze wet. Je hoeft alleen maar te kijken naar de vele advertenties die overal opduiken..
34 reacties van 34