Hulp nodig: Kruising American Stafford en Rottweiler

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, misschien is het een domme vraag, maar ik wil het voor de zekerheid toch even navragen.

Een vriendin van me krijgt binnenkort een nestje puppy's, een kruising tussen een American Stafford en een Rottweiler. Omdat beide rassen in Frankrijk onder de wetgeving voor risicohonden vallen en officieel geregistreerd moeten worden, vroeg ik me af of dat voor de pups ook geldt? Of worden ze simpelweg als een 'vuilnisbakje' gezien?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

34 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te geven en te zeggen wat die wil. De post mag dan wel een jaar oud zijn, maar ik heb het recht om te zeggen wat ik wil. Leer eerst maar eens lezen, ik heb alleen gezegd dat beweren dat dit honden met een sterk karakter zijn, echt totale onzin is. De meesten op dit forum praten zonder dat ze er iets vanaf weten, dus als mijn post je niet aanstaat: ik heb je niet gevraagd om te antwoorden. Ik heb gewoon mijn ervaring gedeeld, punt uit!

Oké, je kunt je ervaring delen, dat is inderdaad je recht, maar om hier zo lomp binnen te vallen en te beweren dat er hier alleen maar eikels zitten (oké, ik overdrijf een beetje, maar dat is wel de strekking), dat is weer een ander verhaal... En als je je dit oordeel dan veroorlooft op basis van alleen je ervaring met een pup van 5 maanden, tja, sorry hoor, maar daar moeten we echt hard om lachen! Allez, ciao!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te geven en te zeggen wat hij wil. De post is misschien wel een jaar oud, maar ik heb het recht om te schrijven wat ik wil. Leer eerst maar eens lezen; ik heb alleen gezegd dat het totaal niet klopt dat dit honden met een sterk karakter zijn. De meesten op dit forum praten zonder dat ze er verstand van hebben, dus als mijn post je niet aanstaat: ik heb je niet gevraagd om te reageren. Ik heb gewoon mijn ervaring gedeeld, punt uit!

Ja, je kunt je mening geven, maar als dat is om meteen hoog van de toren te blazen en te beweren dat mensen niet weten waar ze het over hebben terwijl je hun woorden zelf niet goed interpreteert... dan kunnen we best zonder jouw mening.

We zijn hier tenslotte op een forum om ervaringen uit te wisselen, niet om te mopperen en er direct vandoor te gaan.

Als je niets positiefs aan het forum hebt bij te dragen en hier alleen bent om je slechte humeur te lozen, dan kun je beter vertrekken.

Punt uit.

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk kan ik dat praatje vol ervaring ook wel waarderen, dankzij een pup van... 5 maanden!

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind die 'punt uit' en de fouten echt geweldig...

Vertaald Frans
    Z
    Zazasi10 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn mening te geven en te zeggen wat hij wil. De post is misschien al een jaar oud, maar ik mag zelf weten wat ik doe. Leer eerst maar eens lezen; ik heb alleen gezegd dat het totaal niet waar is dat dit honden met een sterk karakter zijn. De meesten op dit forum kletsen maar wat zonder er echt iets vanaf te weten. Dus als mijn bericht je niet aanstaat, heb ik je niet gevraagd om te reageren. Ik deelde gewoon mijn ervaring, punt uit!

Vertaald Frans
    Kya_leuck
    Kya_leuck Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt bizar wat je hier op dit forum allemaal leest, het slaat echt nergens op. Twee sterke karakters dus de pups zullen dat ook wel zijn, wat een onzin... Je hebt niet eens verstand van honden!! Wat mij betreft: de vader was een Staffie, een schatje, een grote goedzak die naar iedereen luistert en super sociaal is... Dus dat sterke karakter kun je wel vergeten. En de moeder was een Rottweiler, ook zo... Mijn pup is nu 5 maanden oud en hij is super sociaal, naar onze smaak zelfs iets te sociaal. Hij is echt een lieverd en luistert voor zijn leeftijd al heel goed, hij is zelfs al bijna helemaal getraind. Hij is een echte knuffelkont en zou nog geen vlieg kwaad doen! Stop met denken dat honden uit deze categorieën vals zijn, dat is echt volkomen idioot. Natuurlijk, als je alleen honden ziet in achterstandswijken die door idioten zijn opgevoed en alleen maar getraind zijn om aan te vallen... lees je eerst eens in voordat je onzin uitkraamt. En wat die keuring op 11 maanden betreft: onze dierenarts heeft bevestigd dat hij op basis van zijn bouw misschien niet eens in die categorie valt. Dus kortom: mensen die praten zonder er iets vanaf te weten, kom eens wat vaker buiten!

Hoi,

Je begrijpt verkeerd wat de mensen bedoelen! Er is nergens gezegd dat honden uit deze categorieën vals zijn!

Er is alleen gezegd dat er een grote kans is dat ze een sterk karakter krijgen (wat niet hetzelfde is als vals).

Je moet je niet aangesproken voelen als we het over een bepaalde kruising hebben die jij toevallig ook hebt. Elke hond is anders (en bovendien is er niets naars gezegd).

We zijn op dit forum om meer te leren over dieren. Natuurlijk zijn we geen dierenarts of gedragstherapeut... maar we proberen elkaar te helpen en van elkaar te leren.

Fijne dag nog.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

en vooral, wat heeft het voor zin om een post van een jaar oud weer omhoog te halen...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, wat een gezelligheid weer.

Maar wanneer is er nou gezegd dat hoog-risico honden vals zijn?

Een sterk karakter betekent nog geen valse hond, kerel, je moet wel een beetje kunnen lezen...

En je spreekt jezelf tegen; twee honden met een sterk karakter geven pups met een sterk karakter; jij zegt dat dat onzin is! De ouders van jouw pup zijn echte schatjes en die van jou ook... dus we zijn het erover eens dat genetica een rol speelt bij de overdracht van het karakter.

De wet stigmatiseert ze nou eenmaal, dat is stom maar het is niet anders. Kortom: eerst even informeren voordat je begint te blèren.

Vertaald Frans
    Z
    Zazasi10 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt bizar wat je hier op het forum allemaal leest, wat een onzin. Twee sterke karakters, dus de pups zijn dat dan ook maar meteen... echt onzin. Jullie weten echt niks van honden! De vader van mijn hond was een Staff: een schatje, een grote lobbes die naar iedereen luistert en super sociaal is. Dus dat "sterke karakter" kunnen we wel vergeten. De moeder was ook een Rottweiler. Mijn pup is nu 5 maanden en hij is super sociaal, bijna té naar onze smaak. Hij is hartstikke lief, luistert echt top voor zijn leeftijd en is al bijna helemaal opgevoed. Het is een enorme knuffelkont die geen vlieg kwaad doet! Hou toch eens op met dat idee dat dit soort honden per definitie vals zijn en zo, dat is echt achterlijk. Natuurlijk, als je ze in een achterstandswijk ziet bij van die malloten die ze alleen maar leren om aan te vallen... Informeer jezelf eerst even voordat je zomaar wat roept. En wat betreft die keuring op 11 maanden: onze dierenarts heeft bevestigd dat hij door zijn bouw misschien niet eens in die categorie zal vallen. Dus kortom: mensen die praten zonder dat ze er iets vanaf weten, kom je huis eens uit!

Vertaald Frans
    Rott
    Rott Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, heb je je Rott x Staff nog steeds? Gewoon uit nieuwsgierigheid, want ik heb dezelfde kruising. Groetjes

- Ik ben op zoek naar wat extra informatie over deze prachtige kruising. Die van mij is 14 maanden oud.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 34

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!