Echt stevig speelgoed?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Blue vindt ze in ieder geval fantastisch. En er zit touw aan de binnenkant, dus ze zijn wat steviger. Ze zijn tot nu toe nog helemaal heel, wat je van de andere speeltjes niet kunt zeggen..
Als Orphée in haar sloopfase zit lol, geef ik haar een dekentje en wat kartonnen dozen. Ze pakt ook haar eigen kleedjes aan, maar ja, jammer dan.
Ik denk dat heel stevig speelgoed vooral handig is voor ons. Als de honden het leuk vinden is dat natuurlijk top, maar als ze er minder mee spelen of als het zoals bij Orphée in vlagen gaat, dan is het denk ik goed om ze zich op hun eigen manier te laten uitleven...
Net als @Kainate, karton (wel onder toezicht). Lekker slopen, de stukjes in de lucht gooien, de woonkamer opnieuw inrichten...
Verder speelt die van mij veel met zijn hertengewei: kluiven, ermee gooien (volgens mij vindt hij het geluid heel interessant, want hij test het regelmatig uit door hem van verschillende hoogtes te laten vallen).
Ik herinner me nog die post waarin iemand me een ONVERWOESTBARE bal aanraadde die ik heb besteld. Ik had toen foto's geplaatst van toen hij binnenkwam en van 5 minuten later. Die moet ik echt even terugvinden😁 Maar ik ga nu de Jolly Soccer Ball bestellen en ik houd jullie op de hoogte.
Bij ons zijn de "onverwoestbare" speeltjes de Kongs, simpelweg omdat ze ze totaal niet boeiend vinden...
Van die piepdingen worden ze helemaal lijp, dus die moeten zo snel mogelijk "dood": onthoofd, ingewanden eruit, noem maar op. Of het blijft alleen "heel" omdat we het na het spelen meteen opruimen (zoals een frisbee).
Voor dagelijks gebruik hebben we dingen die het nog wel even volhouden (een flostouw, lege knuffels die ik steeds weer blijf dichtnaaien om de levensduur te rekken en die ik dan opvul met lege wc-rolletjes, een klein waterflesje of wat cadeaupapier voor het geknisper – maar ik hou ze wel in de gaten). En verder hebben ze nog wat "wegwerpspeeltjes" die ze gewoon mogen afmaken; dat zijn kinderknuffels die ik regelmatig op de rommelmarkt scoor. Dus af en toe gooi ik eens een konijn, een beer, een vos of een olifant hun kant op. Die piepen dan wel niet, maar ze zijn lekker dik, dus er moet wel iets in verstopt zitten... graven maar! Nou ja, voor 0,50 tot 1 euro per speeltje is het de moeite waard om hun Hannibal-instinct te bevredigen... maar wel onder toezicht, als ik er zelf bij ben.
Hoi,
Kong heeft knuffels uitgebracht die niet gevuld zijn met schuim, maar met touw vanbinnen.
Die van mij heeft er eentje en die is nog steeds heel!
Mijn hond heeft geen interesse in ballen en Kongs, haar ding is vooral het heel secuur slopen van stoffen speeltjes die min of meer stevig zijn en ze dan helemaal leeghalen (ze eet de vulling of de stof niet op, maar het is natuurlijk altijd onder toezicht...).
Bedankt voor je tips, die helpen vast ook andere baasjes van grote honden!
Trouwens, ik zag dit, heeft iemand dit al eens gekocht voor je viervoeter met sterke kaken? :https://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/sterk_speelgoed/533676
https://www.zoomalia.nl/dierenwinkel/hondenspeelgoed-kong-ballistic-flatz-varken-p-55123.html#description
Het speeltje wordt niet echt als stevig aangeprezen, dus ik heb zo mijn twijfels, ook al zou mijn hond het ongetwijfeld geweldig vinden!
Nooit iets anders gevonden dan een Kong dat langer dan 5 minuten meegaat, maar hij was er een beetje op uitgekeken. Behalve toen we hem een weekje kwijt waren en hij hem daarna weer terugvond. Ik had wel iets anders op het oog, maar ik zag negatieve reviews over de tanden, dus ik noem de naam maar even niet. Ik weet het dus ook niet 😉