Hoi,
Ik heb 2 maanden geleden samen met mijn gezin een puppy geadopteerd. Hij is nu 4 maanden oud en bijt nog steeds enorm veel, het lijkt zelfs steeds erger te worden. Ik denk dat het speels bijten is, maar voor hem wordt het een gewoonte en voor ons wordt het steeds pijnlijker. Ik snap het niet zo goed, want we hebben vanaf het begin duidelijke grenzen gesteld aan dit bijtgedrag en geprobeerd het in goede banen te leiden.
Overdag kan hij de tuin in en we maken zo'n 3 tot 5 keer per week een grote wandeling. Hij ontmoet andere honden en mensen, en 's ochtends, tussen de middag en 's avonds zijn we bij hem. Overdag is hij namelijk zowel 's ochtends als 's middags zo'n 3 tot 4 uur alleen. Misschien komt het doordat hij wat te veel alleen is dat het bijten intenser wordt.
Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn en zou daarom graag wat advies willen.
Alvast bedankt!