Goedenavond,
Mijn dochter gaat voor een stage van een maand naar het buitenland en ze heeft me gevraagd of ik op haar kat van een jaar of twaalf kan passen. Dat zou ik heel graag doen, maar ze vertelde me net dat haar Loulou een chronische tandvleesontsteking heeft die behandeld is. Hij heeft nu geen tanden meer en krijgt medicijnen, maar ik weet niet precies welke. Is dit dan automatisch het calicivirus of kan het ook gewoon een onbehandeld gebitsprobleem zijn? Ze heeft hem via een stichting gekregen en daar hebben ze niets over het calicivirus gezegd. Is een stichting verplicht om dat te melden als dat het geval is? Mijn zorg is dat ik zelf een kat heb van 13 maanden die helemaal bij is met zijn inentingen, maar loopt hij geen risico? En hoe weet je of het om het calicivirus gaat of niet? Alvast bedankt!