Mijn oude kat geeft elke dag over
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Dagelijks overgeven bij een kat van deze leeftijd vraagt om een grondig onderzoek bij de dierenarts, in plaats van alleen maar andere brokjes.
Hoewel gastro-intestinale voeding in sommige gevallen nuttig kan zijn, kan zo regelmatig overgeven als jij beschrijft heel veel verschillende oorzaken hebben.
Voordat je weer andere brokjes gaat proberen, zou ik je adviseren om terug naar je dierenarts te gaan, als je dat niet al gedaan hebt, voor eventueel aanvullend onderzoek. Steeds van voer wisselen zonder de oorzaak te weten, kan de diagnose vertragen en de behandeling lastiger maken.
Veel succes verder,
Inès
Hoi,
Voor een kat van 13 die bijna elke dag overgeeft, ondanks een behandeling en dieetvoeding van de dierenarts, is verder onderzoek echt noodzakelijk als dat nog niet is gebeurd.
Chronisch braken kan veel verschillende oorzaken hebben: een chronische darmontsteking (IBD), alvleesklierontsteking, een te snel werkende schildklier, een nierziekte, leverproblemen of zelfs een gezwel in het maagdarmstelsel. Alleen van brokjes wisselen is helaas niet altijd genoeg.
Als de Pro Plan en de Hill's Gastro geen verbetering hebben gebracht, zou ik teruggaan naar de dierenarts om de situatie te bespreken. Een uitgebreid bloedonderzoek, een urineonderzoek en soms een echo van de buik helpen vaak om de juiste diagnose te stellen.
In de tussentijd kun je in een boekje bijhouden wanneer hij overgeeft, hoe het braaksel eruitziet (gal, voedsel, schuim, haren...) en of hij is afgevallen of dat zijn eetlust is veranderd. Deze informatie is heel nuttig voor de dierenarts.
Ik hoop dat je snel de oorzaak vindt. Laat ons vooral weten hoe het verder gaat.
Chatzen 🐾🐾
2 reacties van 2
- Is zelfgemaakte kattenvoeding met kip een goede optie voor kieskeurige katten?
- Gewoon natvoer in plaats van voer voor gesteriliseerde katten