Ik heb hulp nodig voor m'n kleine meid!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi
Er is een volledig klinisch onderzoek nodig om de oorzaak te achterhalen. Als de haaruitval in plekken voorkomt samen met roodheid, dan is dat niet normaal, zoals je al wel vermoedt. Tot de volgende afspraak is het verstandig om goed in de gaten te houden hoe het zich ontwikkelt en om de uitgevallen haren te bewaren.
Hoi,
Ringworm is een van de mogelijkheden, maar het is onmogelijk om dit alleen op basis van deze beschrijving te bevestigen. Kale plekken met korstjes kunnen namelijk ook komen door een bacteriële infectie, schurft, parasieten (vlooien, herfstmijten), dermatitis of een verwonding.
Omdat het om een jonge pup gaat, raad ik je aan om snel een afspraak te maken bij de dierenarts. Deze kan een dermatologisch onderzoek doen en, indien nodig, aanvullend onderzoek verrichten om een precieze diagnose te stellen en de juiste behandeling te starten.
Probeer in de tussentijd de korstjes niet los te trekken en de plekken niet aan te raken. Was je handen goed nadat je je pup hebt aangeraakt, want als het inderdaad ringworm is, kan dit besmettelijk zijn voor mensen en andere dieren. Smeer er ook geen zalf of medicijnen op zonder advies van de dierenarts; sommige middelen zijn niet geschikt of kunnen de plekken maskeren.
Als de plekken zich snel uitbreiden, je pup veel krabt, hij zich algemeen minder goed voelt of als andere huisdieren in huis ook plekjes krijgen, wacht dan niet en neem direct contact op.
Succes verder,
Inès
Hoi
Ik denk dat je hiermee echt even naar de dierenarts moet gaan. Het kan een huidprobleem zijn, meer of minder ernstig (schurft...). Wacht niet te lang en houd ons op de hoogte.
3 reacties van 3