Grootte van de knieholtelymfeknoop bij honden

JeanM
Jeanm Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi

Wat is normaal gesproken de grootte van een knieholtelymfeknoop bij een hond van 17 kg?

Ongeveer zo groot als een erwt?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

1 antwoord
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

    Hoi,

    Bij een hond van 17 kg kan een normale popliteale lymfeklier inderdaad voelbaar zijn. Afhankelijk van de hond is deze ongeveer zo groot als een erwtje tot een kleine hazelnoot.

    Je kunt normaal gesproken letten op de symmetrie tussen beide kanten, de afwezigheid van pijn bij het voelen en de beweeglijkheid onder de huid (wat ook afhangt van de lichaamsconditie van je hond). Het belangrijkste is de vergelijking met eerdere keren, vooral om te beoordelen of de klier groter wordt.

    Ik weet niet precies wat je vragen zijn, maar als de klier groot, hard of pijnlijk wordt, of als dit gepaard gaat met andere symptomen (zoals manken, vermoeidheid, huidplekjes...), kun je het beter even laten controleren door een dierenarts.

    Fijne dag,

    Maëlla

    Vertaald Frans
  • 1 reactie van 1

  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer