Mank lopen met de achterpoot

Annelaure90
Annelaure90 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag wat advies of tips willen over de situatie van mijn hond (een teefje van 8 jaar). Half februari begon ze na een wandeling waarbij ze flink had gerend ineens mank te lopen met haar rechter achterpoot. Ik heb het een weekje aangekeken om te zien of het vanzelf overging voordat ik met haar naar de dierenarts ging. Ze kreeg voor 8 dagen ontstekingsremmers en dat hielp goed, maar een paar dagen later begon het manken weer.

Bij de tweede afspraak is er een röntgenfoto gemaakt, maar daar was niets bijzonders op te zien. Ze kreeg opnieuw voor 3 weken ontstekingsremmers en die kuur is afgelopen dinsdag gestopt. Helaas is het sinds vanochtend weer raak.

Sinds het begin doen we alleen de strikt noodzakelijke wandelingen voor haar behoefte en heeft ze verder volledige rust. Als ze eenmaal 'warm' is, loopt ze niet meer mank. Het is echt alleen 's ochtends of nadat ze een tijdje heeft gelegen. Ze houdt haar poot dan even in de lucht en zet hem daarna steeds iets meer neer, tot ze na een paar minuten weer normaal loopt.

De dierenarts zei tijdens het tweede bezoek dat als het niet overging, ze aan haar kruisbanden geopereerd zou moeten worden, en daar begin ik nu over te twijfelen. Het lijkt me nogal wat om zo'n operatie te overwegen op basis van een foto waar niets afwijkends op te zien is. Hij heeft ook geen echo voorgesteld.

Hebben jullie dit weleens meegemaakt met je hond? Zou ik voor een second opinion moeten gaan? Alvast bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

0 antwoorden
Sorteren op:
Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
Ontdek meer