Kat met een trillende staart?

V
Vivilamalice Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb twee poezen van 4 jaar oud en ik heb ze nooit zonder tuigje naar buiten gelaten, omdat ik vlak bij een drukke weg woon en al eens een kat heb gehad die is aangereden. Sinds een paar dagen laat ik ze echter zonder tuigje in mijn tuin terwijl ik ze in de gaten houd (eerst de ene, dan de andere).

Nu is er gedrag bij een van hen dat ik niet helemaal begrijp. Ik weet dat een trillende staart bij katten vaak een teken is dat ze blij zijn om je te zien, en dat doet ze ook als ik thuiskom enzo. Maar nu buiten, zodra ik bij haar in de buurt kom terwijl ik haar in de gaten houd, begint haar staart te trillen. Elke keer weer. Betekent dit dat ze gewoon héél erg blij is om me te zien? Ik ben nooit ver weg als ik op haar let, ze kan me altijd zien, maar zodra ik naar haar toe loop, doet ze dat.

Bedankt en een fijne dag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

1 antwoord
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Met hun staart laten katten zien hoe ze zich voelen. Bij katers is een trillende beweging in combinatie met urine daarentegen een teken van het afbakenen van hun territorium.

In jouw geval gaat het om een vrouwtjeskat. Als ze haar staart laat trillen zodra ze je ziet en dat buiten ook doet, dan kun je er inderdaad van uitgaan dat ze gewoon blij is.

Ik zie hier in ieder geval niets ernstigs in. Dit zie je vaak wanneer een kat hartstikke gelukkig is.

Fijne dag,

Léa

Vertaald Frans
  • 1 reactie van 1

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!