Mijn hond likt in de lucht

A
Ad-a Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn hond vertoont steeds vreemder gedrag. Hij begint oncontroleerbaar in de lucht te likken, alsof er iets achter in zijn keel kriebelt. Het lukt me niet om hier een video te plaatsen, dus ik heb een paar foto's toegevoegd. Dit gedrag houdt vaak minutenlang aan.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? De dierenarts zegt dat het normaal is, maar het wordt steeds erger.

Bedankt voor jullie hulp!

Mijn hond likt in de lucht
Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • Loustick
    Loustick Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het ziet eruit als zelf-kalmering. Het lijkt erop dat hij wat stress aan het ontladen is.

Duurt het lang?

Hoe oud is hij en sinds wanneer doet hij dit al?

Vertaald Frans
    JeanM
    Jeanm Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Heb je al eens een anti-schrokbak geprobeerd?

Die van mij deed dat ook wel eens na het eten, maar sinds ik die bak gebruik doet ze het niet meer.

Je kunt ook 3 maaltijden per dag geven in plaats van 2.

Misschien heeft hij wat moeite met de spijsvertering.

Vertaald Frans
    A
    Artika69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn Staffie doet precies hetzelfde en ik maak me ook zorgen. Het is vaak 's avonds en ze lijkt geen gebitsproblemen te hebben... Heb je al meer ontdekt over wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Inderdaad, dit gedrag kan te maken hebben met een gebitsprobleem, een tandvleesontsteking of misschien zit er wel iets in de bek. Maar ik ga ervan uit dat je dierenarts dit al heeft onderzocht, dus maak je geen zorgen. Het kan ook gedrag zijn om zichzelf gerust te stellen. Als je je nog steeds zorgen maakt, aarzel dan niet om even naar een andere dierenarts te gaan voor een second opinion.

Sterkte,

Chloé

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Staffie likt in de lucht om weer rustig te worden (tenminste, dat deed ze eerst). Je kunt eventueel naar een tweede dierenarts gaan voor een second opinion, maar als ze niets kunnen vinden, hoef je je geen zorgen te maken.

Vertaald Frans
    A
    Ad-a Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie.
    Hij is 3 jaar oud, dit is al een paar maanden aan de gang en ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt.
    Ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, hij eet goed en lijkt verder oké. Of hij gestrest is, durf ik je niet te zeggen 😂.
    Maar hij lijkt echt oncontroleerbaar, hij kan zich niet inhouden en het duurt dan echt een paar minuten..

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb wel een paar ideeën: last van zijn tanden (hoe oud is hij?), of hij is misselijk. Of is hij misschien gestrest?

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!