Witte bultjes

S
Simbar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een soort witte bultjes ontdekt op de oren van mijn kat en ik zou graag willen weten wat dit is. Alvast bedankt!

Witte bultjes
Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lionalerte7216 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, dit zijn teken (larven). Je moet een pipetje of een tabletje tegen parasieten gebruiken. Ze vallen er binnen een paar uur af of ze drogen na 2 tot 3 dagen uit.

Vertaald Frans
    E
    Estrella28000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waterstofperoxide is al voldoende. Ik heb gewoon normale waterstofperoxide van 3% gebruikt en dat heeft die parasieten met witte stipjes na 2 keer aanbrengen goed verwijderd, precies zoals op de foto.

Vertaald Frans
    J
    Jaf Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt Estrella, welk percentage waterstofperoxide moet ik gebruiken om al die kleine witte bultjes weg te krijgen? Moet ik ook colloïdaal zilver gebruiken of is de waterstofperoxide alleen voldoende? Bedankt voor je antwoord.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Dit is een parasiet die je kat buiten oploopt in heggen of in hoog gras. Het lijkt een beetje op tekeneitjes. Je kunt ze makkelijk zelf verwijderen, daar hoef je niet voor naar de dierenarts. Je hoeft alleen maar drie dagen achter elkaar een watje met waterstofperoxide drie seconden op het witte puntje te houden en dan verdwijnt het. Mijn twee katten hebben dit ook gehad en dat werkte echt supergoed. De waterstofperoxide doodt de parasiet en zorgt dat hij loslaat. Je kunt met het watje eventueel het hele oortje schoonmaken om de boel goed te reinigen als dat nodig is.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Ik bedoelde: colloïdaal zilver (en niet 'hélicoïdal').

In ieder geval is het GEEN schimmel, geen schurft en ook geen kattenacne. En het is goed te behandelen. Het komt vaak voor bij katten die buiten in heggen of door hoog gras lopen. Het is een parasiet die deze witte bultjes veroorzaakt.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Mijn kat had dit ook aan haar oren. Ik heb het ontsmet met waterstofperoxide + 4-5 dagen lang colloïdaal zilver erop gesmeerd en het is vanzelf weggegaan. Dat colloïdaal zilver kost niet veel en het lost veel huidproblemen op. Als het niet overgaat, kun je daarna pas naar de dierenarts gaan 🙂

Vertaald Frans
    MGergaud
    Mgergaud Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ben je al bij de dierenarts geweest?

Mijn kat heeft hetzelfde en ik maak me een beetje zorgen.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helemaal mee eens, een bezoekje aan de dierenarts zou het beste zijn, want het kan zich verspreiden.

Vertaald Frans
    Hatsushio
    Hatsushio Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het zou kunnen dat het om een parasitaire infectie gaat. Volgens mij kun je het beste even je dierenarts om advies vragen om het zeker te weten en te horen of een bezoekje nodig is.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!