Wat voor soort borstel moet ik kiezen?

L
Luciefeline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb een vraag die me al een tijdje bezighoudt en door alle verschillende adviezen die ik krijg, zie ik door de bomen het bos niet meer.

We kennen natuurlijk allemaal het probleem met kattenharen. Nu heb ik verschillende reclames voorbij zien komen voor stoomborstels, wat me erg handig lijkt. Ik heb er eentje gevonden op een Franse site (de link vind je hier), maar ik twijfel nog steeds.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee die je wilt delen? Ik wil het aan de ene kant heel graag proberen, maar ik vind het ook een beetje spannend om de gok te wagen.

Alvast superbedankt!

Lucie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sandyg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Wat voor problemen bedoel je precies als je het hebt over "problemen met kattenharen"? Heb je het dan over haren op je kleding, op de bank of op andere plekken waar zowel jij als je katten komen?? Als dat het geval is en je vindt het echt vervelend, gebruik dan een kledingroller of een gewone borstel om ze weg te halen, maar ga daar vooral je kat niet mee borstelen!! Als het is omdat hij ze lastig kan verteren, gebruik dan een normale kattenborstel. Ze weten tegenwoordig inderdaad echt niet meer wat ze moeten verzinnen...
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat je het beste gewoon bij een normale borstel kunt blijven, zeker voor een kortharige kat is dat meer dan genoeg. En eerlijk gezegd denk ik dat het ook niet goed is voor de huid van de kat.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze weten echt niet meer wat ze moeten verzinnen! Ik raad je gewoon een slickerborstel aan, dat is het beste voor een kortharige kat. Doe het elke dag. Een massagehandschoen is ook goed, want dat masseert ze tegelijkertijd en in principe zijn katten er dol op. Maar serieus, stoom!!!! Waarom niet meteen de stoomreiniger terwijl we toch bezig zijn! En dan heb je ook nog eens het risico dat je de kat verbrandt.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Dit soort borstels maken de vacht van je kat vochtig, waardoor je de haren makkelijker kunt verwijderen. Ik denk dat ze inderdaad wel 'wat' effectiever kunnen zijn, maar 'gewone' borstels werken ook prima; het belangrijkste is vooral dat je het regelmatig doet.

Let wel op: als je kat zoveel haar verliest dat er kale plekken ontstaan, moet je echt even naar de dierenarts gaan.

Groetjes,

Manon

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!