Wat voor soort borstel moet ik kiezen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik denk dat je het beste gewoon bij een normale borstel kunt blijven, zeker voor een kortharige kat is dat meer dan genoeg. En eerlijk gezegd denk ik dat het ook niet goed is voor de huid van de kat.
Ze weten echt niet meer wat ze moeten verzinnen! Ik raad je gewoon een slickerborstel aan, dat is het beste voor een kortharige kat. Doe het elke dag. Een massagehandschoen is ook goed, want dat masseert ze tegelijkertijd en in principe zijn katten er dol op. Maar serieus, stoom!!!! Waarom niet meteen de stoomreiniger terwijl we toch bezig zijn! En dan heb je ook nog eens het risico dat je de kat verbrandt.
Hoi,
Dit soort borstels maken de vacht van je kat vochtig, waardoor je de haren makkelijker kunt verwijderen. Ik denk dat ze inderdaad wel 'wat' effectiever kunnen zijn, maar 'gewone' borstels werken ook prima; het belangrijkste is vooral dat je het regelmatig doet.
Let wel op: als je kat zoveel haar verliest dat er kale plekken ontstaan, moet je echt even naar de dierenarts gaan.
Groetjes,
Manon
4 reacties van 4