Chocolade gegeten inclusief verpakking

Mohr
Mohr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond van 18 maanden heeft een Kinder-figuurtje van 35 g gegeten inclusief de aluminium wikkel. Moet ik me nu echt zorgen maken of direct naar de dierenarts gaan?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De giftige dosis hangt af van het gewicht van je hond. Ter illustratie: de dodelijke dosis voor een hond van 10 kg is ongeveer 60 gram pure chocolade.
    Als je een grote hond hebt, zou het geen ernstige gevolgen moeten hebben, zeker omdat snoepjes zoals die van Kinder vaak maar weinig cacao bevatten, zoals Kikaah al zei.

Wat de aluminiumfolie betreft: zoals je dierenarts al zei, zou dit normaal gesproken geen problemen moeten opleveren.

Toch is het verstandig om de komende uren goed op te letten op tekenen van vergiftiging of een darmverstopping.
    Ter informatie: de symptomen van een chocoladevergiftiging verschijnen vaak 4 tot 5 uur na inname: diarree, een hyperactieve hond, trillingen of toevallen.

De symptomen van een darmverstopping zijn overgeven en buikpijn.

Fijne avond,

Agathe

Vertaald Frans
    Mohr
    Mohr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Bedankt voor je reactie, ik heb net even de dierenarts gebeld. Blijkbaar is er bij een grote hond geen risico op een verstopping, het komt er gewoon met de ontlasting weer uit.
    Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor de chocola niet hoor, in dit soort snoepgoed zit maar weinig cacao. Maar voor dat aluminium zou ik haar echt even naar de dierenarts brengen om haar te laten braken. Wacht niet tot maandag!

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!