Seksueel gedrag gecastreerde kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond! Voor zover ik weet heeft dit gedrag ABSOLUUT niets te maken met seksuele driften! Integendeel zelfs, dat kneden van zachte dekentjes heeft alles te maken met troost en het gevoel van geborgenheid dat kittens hebben wanneer ze bij hun moeder drinken. Mijn gecastreerde katers hebben het altijd gedaan, ook al woonden ze samen met andere poezen waar ze nooit enige drift naar hebben getoond. Nee, het is gewoon hun eigen manier om te ontspannen. Laat hem lekker zijn dekentje houden en laat hem rustig zijn gang gaan met dat 'melktrappen'. Eens kijken of iemand anders dit kan bevestigen...
(PS: en mijn poezels doen het ook 🙃)
Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Melktrappen
Hoi,
Vertoonde je kat dit gedrag al voordat hij gecastreerd werd? Zo ja, dan kan een dier zelfs na de castratie bepaald gedrag uit gewoonte blijven vertonen. Er is niks om je zorgen over te maken. Als het je stoort, probeer dan telkens de handdoek weg te halen en zeg duidelijk 'nee' als je hem op heterdaad betrapt.
Maxime
Hij is prachtig 😻
Mijn vorige kat deed dat ook met een deken. Castratie maakt ze wel onvruchtbaar, maar het neemt de natuurlijke driften niet weg, net als bij ons mensen. Als de deken je stoort, kun je hem een knuffelbeest geven.
5 reacties van 5