Hoi allemaal!
Ik neem contact met jullie op omdat ik op zoek ben naar ervaringen van mensen van wie de hond een operatie heeft gehad voor een perineale hernia.
Mijn Duitse herder Juke is 9 jaar oud. Sinds een paar maanden heeft hij moeite met poepen en hij jankt het uit als hij zijn behoefte doet.
De eerste keer schreef de dierenarts cortisonen voor, wat heel goed hielp. Maar zodra we ermee stoppen, begint het weer van voren af aan.
Dinsdag ben ik naar de dierenarts gegaan omdat mijn hond pijn had en het uitschreeuwde tijdens het poepen. Ze zei dat we een operatie koste wat het kost moesten vermijden omdat het geen kleine ingreep is. Op een gegeven moment had ze het weer over cortisonen, dus vroeg ik of dat op de lange termijn niet schadelijk is. Daarom heeft ze nu een vergelijkbare behandeling voorgeschreven.
Maar ondanks alles begint mijn Duitse herder weer te janken als hij zijn behoefte doet.
Ter info: hij is gecastreerd. Dinsdag heeft de dierenarts bloed geprikt voor zijn lever en dergelijke, en alles was helemaal in orde.
Is de operatie riskant gezien zijn leeftijd? Wat kan er in het ergste geval gebeuren? Ik heb vaak gelezen dat bij een mislukking een nieuwe operatie nodig is.
Als jullie ervaringen hebben, hoor ik het heel graag.
Alvast bedankt!