Simparica tegen parasieten

Shaa
Shaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, 

Ik ben bij de dierenarts geweest om een middel tegen parasieten te kopen voor Sango, en de assistente heeft me Simparica meegegeven.

Ik ben even op internet gaan zoeken en heb een hoop nogal enge dingen gelezen... 

Kennen jullie dit? 

Nu twijfel ik of ik de tablet terug zal brengen en in plaats daarvan een pipetje zal nemen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Floflo84 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb mijn hond een Simparica-tablet gegeven en sindsdien wil ze niet meer eten. Dit duurt nu al vijf dagen. Ik ben al met haar naar de dierenarts geweest; het bloedonderzoek was normaal en de röntgenfoto van haar buik ook. Wat moet ik nu doen?
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi, 

Simparica is een heel veel gebruikt en veilig antiparasitair middel. Bijwerkingen zijn zeldzaam en als ze voorkomen, gaat het meestal om spijsverteringsproblemen (diarree, overgeven, minder eetlust) of vermoeidheid. Deze klachten gaan meestal vanzelf weer over. In zeer zeldzame gevallen zijn er neurologische problemen gemeld, maar dit verandert niets aan de goede balans tussen de voordelen en de risico's van het middel.