Simparica tegen parasieten

Shaa
Shaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, 

Ik ben bij de dierenarts geweest om een middel tegen parasieten te kopen voor Sango, en de assistente heeft me Simparica meegegeven.

Ik ben even op internet gaan zoeken en heb een hoop nogal enge dingen gelezen... 

Kennen jullie dit? 

Nu twijfel ik of ik de tablet terug zal brengen en in plaats daarvan een pipetje zal nemen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Floflo84 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb mijn hond een Simparica-tablet gegeven en sindsdien wil ze niet meer eten. Dit duurt nu al vijf dagen. Ik ben al met haar naar de dierenarts geweest; het bloedonderzoek was normaal en de röntgenfoto van haar buik ook. Wat moet ik nu doen?
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi, 

Simparica is een heel veel gebruikt en veilig antiparasitair middel. Bijwerkingen zijn zeldzaam en als ze voorkomen, gaat het meestal om spijsverteringsproblemen (diarree, overgeven, minder eetlust) of vermoeidheid. Deze klachten gaan meestal vanzelf weer over. In zeer zeldzame gevallen zijn er neurologische problemen gemeld, maar dit verandert niets aan de goede balans tussen de voordelen en de risico's van het middel.

Tabletten krijgen vaak de voorkeur boven pipetjes als de hond ze makkelijk doorslikt, omdat het minder gedoe is. Na het aanbrengen van een pipetje moet je er namelijk op letten dat je het middel op een plek aanbrengt waar de hond zichzelf niet kan likken. Ook moet je even wachten met de hond aaien (vooral als je kinderen hebt, moet je erop letten dat ze de hond niet aanraken zolang het middel nog niet is opgedroogd) en moet je je handen goed wassen na het toedienen (omdat het middel irriterend kan zijn).

Afgezien van deze voorzorgsmaatregelen is de werking ook hartstikke goed en ben je vrij om de vorm te kiezen die het beste bij je past. Aarzel niet om het aan je dierenarts of de assistent(e) te vragen als je nog vragen hebt.

Fijne avond, 

Agathe

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Normaal gesproken geven tabletten minder kans op een reactie dan pipetjes.

Het probleem met internet is dat je daar vaak alleen de negatieve verhalen leest.

Ik ken deze niet specifiek, in mijn omgeving wordt vooral Nexgard gebruikt.

Vertaald Frans
    Shaa
    Shaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Na iets meer dan een weekje thuis is het trouwens echt een heerlijk leventje 🥰

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!