Goedenavond, ik schrijf dit bericht omdat ik jullie mening nodig heb en even kwijt moet wat er twee dagen geleden is gebeurd met mijn kat.
Ik ben dol op mijn kat en hou echt van haar, maar die avond paste ik ook op haar zusje en ze waren samen flink aan het spoken. Ze werden om 23:00 uur wakker en zijn tot 02:00 uur 's nachts doorgegaan met dingen omgooien, vooral zware spullen zoals de krabpaal en de kattenbak. Ik was sowieso al gestrest omdat ik bang was dat ze zich zouden bezeren door al dat vallen en ik werd echt behoorlijk boos, want als student had ik de volgende dag een belangrijk examen.
Op een gegeven moment sprong mijn kat op de ladekast en toen knapte er iets bij me; ik heb haar een tik op haar neus gegeven. Normaal doe ik dat nooit, of ik tik alleen heel zachtjes op haar neus als ze iets ondeugends doet – blijkbaar een bekende techniek die ik eerder heb gebruikt en die anderen ook bij hun katten doen – maar deze keer was het echt hard. Sindsdien voel ik me enorm schuldig en ben ik bang dat ik haar pijn heb gedaan.
Ze lijkt in orde te zijn, slaapt bij me en doet zoals altijd (behalve als ik met mijn hand bij haar neus kom om te kijken of het pijn doet, dan deinst ze terug en loopt ze weg; ik besef dat ze hierdoor een traumaatje heeft), maar ik ben bang dat ze een breuk heeft, dat haar neusje gebroken is of zoiets. Ook al heb ik al naar haar neus kunnen kijken en is er niets veranderd, behalve haar geboortevlekje bovenop haar neus (ze heeft een soort streepje/gleufje op haar neus, maar ik heb de indruk dat het roder is geworden) en daar maak ik me dus zorgen om. Ik voel me ontzettend schuldig, ik neem het mezelf vreselijk kwalijk en ik heb er vannacht zelfs een nachtmerrie over gehad.
Ik heb dus jullie advies nodig om te weten of dit ernstig is, of ik naar de dierenarts moet of dat ik gewoon moet proberen te kalmeren.
Ik geef eerlijk toe dat ik midden in een paniekaanval zit terwijl ik dit schrijf, maar ik heb echt behoefte aan advies of ervaringen van anderen.
Alvast bedankt, en ik ben me er volledig van bewust dat wat ik heb gedaan fout was.