Luchtkauwen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat is een echte schrokker, hij is de hele dag met eten bezig en soms gaat het echt veel te snel.

Ik ben al eens met hem naar de dierenarts geweest omdat hij niet eens de tijd nam om zijn brokjes te kauwen en ze er dan onverteerd weer uitbraakte.

Ik heb toen een anti-schrokbak gekocht, waarbij hij de brokjes echt uit een soort 'puzzel' moet vissen om ze te kunnen eten.

De dierenarts vroeg me toen ook of hij weleens in de lucht kauwt (dat doet hij af en toe), maar ze ging daar verder niet echt op in...

Ik was zo gestrest dat ik niet heb gevraagd waar dat kauwen vandaan kwam, vooral omdat zij zich er niet zo’n zorgen over leek te maken.

Maar gisteren, nadat hij zijn natvoer had gegeten, zat hij weer in de lucht te kauwen en het leek wel alsof hij aan zijn bekje probeerde te krabben... Het duurde maar even en hij eet verder gewoon goed. Weten jullie waar dit vandaan kan komen? Ik heb zelf al even gekeken en gevoeld, maar ik zie of voel niks bijzonders.

Hebben jullie dit eerder gezien bij jullie katten?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties, allemaal! Het klopt inderdaad dat mijn kat last heeft van een chronische allergie.

Ik ga het goed in de gaten houden!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Idem. Wat je beschrijft doet meteen denken aan een gebitsprobleem. Wat dat schrokken betreft: natvoer aangelengd met water zorgt ervoor dat hij minder snel zal overgeven en het water vult zijn maag ook meer. Kies voor kwalitatief natvoer waar 'volledige diervoeding' op staat. 

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Bij katten kan kauwen in de lucht verschillende oorzaken hebben. Het kan namelijk gaan om gebitsproblemen (aan het tandvlees of de tong), allergieën, stress of zelfs een probleem bij de nekwervels. Je begrijpt dus dat er behoorlijk wat verschillende mogelijkheden zijn. Het is niet direct een spoedgeval, maar het is wel goed om dit bij je volgende bezoek aan de dierenarts te bespreken. Zo kan die even kijken of er een onderliggende oorzaak is die aangepakt moet worden.

Groetjes,

Manon

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is heel typerend voor een kat met gebitsproblemen. Je zou dit even met je dierenarts moeten bespreken en vragen of die goed naar het gebit wil kijken. Misschien heeft je kat een gebitsreiniging nodig of moet er een tand of kies getrokken worden.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!