Bultjes bij de vulva

S
Saona Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn hond is 6 jaar oud. Na haar loopsheid kreeg ze een klein wit bultje aan de bovenkant van haar vulva. Ik maakte me niet direct zorgen omdat het niet jeukte en er geen pus of bloed uit kwam... na een maand zie ik nu dat ze een tweede bultje op haar vulva heeft. Ze heeft er geen pijn aan en is verder kerngezond (goede eetlust, lekker actief...). 

Bultjes bij de vulva

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • madabs
    Madabs Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn hond van 5 jaar: na haar loopheid kreeg ze ook een klein wit bultje bij haar vulva. Omdat ze verder hartstikke fit was, maakte ik me niet direct zorgen, maar ik wilde het toch even uitzoeken. Tijdens het zoeken naar betrouwbare info kwam ik dit uitgebreide artikel tegen:
    👉 NosAmisPoilus.fr – Bultje op de vulva van je hond: veelvoorkomende oorzaken en oplossingen (Franse website)

Wat ik uit het artikel heb gehaald (en wat in mijn geval ook zo bleek te zijn), is dat dit soort bultjes verschillende onschuldige oorzaken kunnen hebben:

In mijn geval was het een kleine onschuldige cyste, wat de dierenarts na een simpel lichamelijk onderzoek bevestigde. Hij adviseerde me om de ontwikkeling goed in de gaten te houden (grootte, hoe het eruitziet, gedrag van de hond), de plek voorzichtig schoon te maken met een mild ontsmettingsmiddel (zoals verdunde Betadine) één keer per dag, en vooral niet uit te knijpen of te wrijven.

Volgens het artikel kun je beter naar de dierenarts gaan als het bultje groter wordt, van kleur verandert, pijnlijk wordt of als er andere symptomen optreden (zoals overmatig likken, afscheiding, vermoeidheid...), om zo een infectie of tumor uit te sluiten.

Goed dat je het zo in de gaten houdt, en ik raad je echt aan om het artikel even te lezen. Het wordt superduidelijk uitgelegd en er staan concrete oplossingen in voor elke mogelijke oorzaak:
    👉 Bekijk het volledige artikel hier https://nosamispoilus.fr/bouton-sur-la-vulve-de-votre-chienne-causes-frequentes-et-solutions-pratiques/

Houd ons op de hoogte van hoe het gaat!

Vertaald Frans
    S
    Saona Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik ga morgen meteen naar de dierenarts, maar ik wilde toch graag wat antwoorden om me gerust te stellen, want ik maak me echt ontzettend veel zorgen. 

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je moet inderdaad echt even naar de dierenarts gaan. Alleen de dierenarts kan bepalen of er extra onderzoek nodig is (zoals een biopt of cytologisch onderzoek) en een diagnose stellen. Het kan heel goed iets onschuldigs zijn, maar als de bultjes veranderen of groeien, kan het wijzen op een tumor (die overigens ook gewoon goedaardig kan zijn). Het kan ook een cyste zijn of een puistje. Een steenpuist is ook nog een mogelijkheid. Misschien is het een kleine infectie. Het is heel goed mogelijk dat het hartstikke onschuldig is en dat je dierenarts je alleen adviseert om de plekjes te ontsmetten.

Groetjes,

Julie

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een bezoekje aan de dierenarts is echt nodig.

Eerst één bultje, dan twee, dat breidt zich dus uit. Even laten nakijken door de dierenarts dus.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!