Mijn hond eet alleen nog maar uit mijn hand

Claireeep
Claireeep Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, 

Mijn hond van 6 jaar wil niet meer uit haar voerbak eten. Ze eet alleen als ik het haar uit mijn hand geef. Ik ben al een paar keer van voer gewisseld. Ik heb zelfs voor haar gekookt, maar het blijft hetzelfde. Als ik het weghaal, kan ze het echt lang volhouden om niet te eten... Als ze naar haar voerbak kijkt, staart ze ernaar, maar zodra ik de bak dichterbij breng, deinst ze achteruit alsof ze er bang voor is. Ik heb al verschillende soorten bakken geprobeerd, maar het maakt geen verschil. Het is echt heel irritant... 😓 en dit duurt nu al een hele tijd. 
Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het heel graag.. 🙏🏼🙏🏼🙏🏼. 

Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb...  

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Heb je het al eens geprobeerd met heel lekker eten, zoals natvoer of worst? Zo krijgt ze misschien weer wat meer vertrouwen in de bak. Het zou namelijk goed kunnen dat ze bang is geworden van haar voerbak. Ik begrijp uit je bericht dat dit pas sinds kort speelt. Hoelang heeft ze er al moeite mee om uit haar bak te eten? Is de bak misschien een keer gevallen met veel lawaai, waardoor ze is geschrokken? Je zegt dat ze afstand neemt alsof ze er bang voor is; wat voor gedrag laat ze precies zien? Vertoont ze stresssignalen zoals gapen, verstijven of haar neus aflikken? Drinkt ze wel gewoon uit haar bak? Je schreef dat je al verschillende kommen hebt geprobeerd, maar heb je ook verschillende materialen geprobeerd? Een bezoekje aan de dierenarts is misschien ook een goed idee. Het zou namelijk kunnen wijzen op een verminderde eetlust. Maakt ze verder een gezonde indruk? Als haar zicht slechter wordt, kan ze banger worden voor bepaalde voorwerpen. Heb je het idee dat ze vaker ergens tegenaan botst?

Kijk ook eens waar de voerbak staat en probeer hem op een andere plek te zetten (misschien is de huidige plek te druk voor haar).

Als laatste redmiddel kun je voerautomaten of voerspeeltjes proberen, zeker als ze van spelen houdt.

Groetjes,

Julie

Vertaald Frans
    Claireeep
    Claireeep Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, van de grond eet ze inderdaad wel alles op, maar niet altijd... en haar spijsvertering is verder ook prima. Het lijkt wel alsof ze een trauma heeft van haar voerbak. Ik heb al verschillende bakken geprobeerd, zelfs kleine bordjes. Ook heb ik het al in verschillende kamers in huis geprobeerd 🥲🥲

Ik dacht dat het misschien kwam door de penning aan haar halsband die ergens tegenaan tikte en lawaai maakte tijdens het eten, maar ik heb haar halsband al veranderd... Ik snap echt niet waar het vandaan kan komen... 

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, misschien een stomme vraag, maar eet ze ook vanaf de grond? 

Als ze eet, verteert ze het dan goed? 

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer