Hoe lang moet je wachten om je hond uit te laten na het eten?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Normaal gesproken geven we de hond altijd pas eten na het wandelen, maar dit keer was de wandeling niet zo vroeg gepland, dus hebben we hem gewoon eten gegeven en hem anderhalf uur later uitgelaten. Mijn hond is een golden retriever die nogal actief is vergeleken met andere goldens. Wat betreft het risico op een maagkanteling: ik weet niet of mijn hond er veel risico op loopt, maar je weet het maar nooit. Super bedankt voor jullie reacties! Omdat mijn hond een beetje een gekkie is, weet je het immers nooit. Dus echt bedankt. Normaal gesproken krijgt hij zijn eten pas 40 minuten nadat we hebben gewandeld. Nou, nogmaals bedankt, ik heb dankzij jullie allemaal weer wat meer geleerd over mijn honden!
Maak je geen zorgen, het was van mijn kant ook niet helemaal duidelijk. Ik snap mezelf wel, maar ik weet niet of dat voor anderen ook geldt, dus het is goed om het even te verduidelijken.
Wij hebben een Boxer, dus die loopt ook risico op een maagkanteling en ze is snel opgewonden, maar ze lijkt er echt geen problemen mee te hebben om na het eten te wandelen. Ze rent dan minder of is wat rustiger; dat hangt echt van de hond af, ook al speelt het ras een rol. Natuurlijk letten we wel op dat ze na de maaltijd niet met hondenvriendjes gaat spelen. In dat geval eet ze pas na de wandeling en als ze weer helemaal tot rust is gekomen.
Dat is wat ik bedoelde met de mate van opwinding, maar het is natuurlijk maar één van de vele factoren.
"Het hangt vooral af van de toestand van de pup/hond (heel druk of hyper...)"
Sorry Boxy, ik heb het verkeerd gelezen.
Waar je vooral naar moet kijken is niet de toestand van de hond, maar of het ras een risico loopt op een maagkanteling. Dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen. Na het eten kan het voor een grote Duitse herder, zelfs als hij rustig is, fataal zijn als hij gaat rennen.
Loustick
"Dat hangt van je hond af"... En dus van zijn grootte, gezondheid, mate van opwinding enz...
Boxy, dat hangt vooral af van de grootte en het ras van de hond (risico op een maagkanteling).
Hoi!
Het hangt vooral af van de toestand van je pup of hond (of hij heel druk of hyper is...) en zijn activiteit buiten.
Hier geven we het voor of na het uitlaten.
Maar meestal geven we het 30 minuten na de grote wandeling (als ze rustig is en al goed is bijgekomen, kun je het na 15 minuten geven. Maar als ze bijvoorbeeld in de zomer flink aan het hijgen is of buiten heel actief is geweest, wachten we langer dan die 30 minuten). 's Avonds kan het ervoor of erna, maar laat er wel minstens 30 minuten tussen zitten.
Het hangt van je hond en zijn activiteit af. Als hij in de tuin bijvoorbeeld vrij rustig is, is het niet per se nodig om 3 uur na de maaltijd te wachten voordat je hem daar laat rondlopen.
Mijn honden kregen altijd na de wandeling te eten.
Bedankt voor je reactie, volgens wat ik op internet heb gelezen hangt het allemaal af van het soort voeding.
Misschien hem van tevoren even uitlaten? ^^
Anders lijkt 2/3 uur me op zich wel prima...
9 reacties van 9