Mijn Franse bulldog geeft regelmatig over, is dit normaal of niet?

Jess70
Jess70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn bulldog geeft regelmatig over, de ene keer is het gal, dan weer schuim of wat brokjes... Ik heb al behoorlijk wat geld uitgegeven bij de dierenarts, maar ze zeggen dat het normaal is. Ik dacht erover om haar misschien over te zetten op natvoer... Misschien is dat makkelijker te verteren, want ik ben nu al 3 keer van brokjes gewisseld en ik zie in haar braaksel dat ze ze in hun geheel doorslikt. De dierenarts zegt dat ze osteopathie-sessies moet doen omdat dit vaak voorkomt bij bulldogs door een afwijking aan de ribben. Dat zou dan op de maag drukken. Als dat het niet is, wil ze een endoscopie gaan doen...

Ik hoor dus graag eerst jullie mening voordat ik haar weer naar de dierenarts sleep... misschien wel voor niks.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Jess70
    Rapporteren

Hoi, ja ik ga het beter in de gaten houden, want het is inderdaad een beetje van alles. De ene keer is het schuimig, de andere keer gal en dan weer brokjes, maar niet veel brokjes hoor. Een stuk of tien, zeg maar.

Ik ga er dus beter op letten. Ik ben inmiddels overgestapt op kleine porties en ga nu drie keer per dag voeren. Ik ga trouwens eens kijken of ik een automatische voerbak kan vinden die het voer ook weegt, want ik kan het zelf niet altijd drie keer geven. Of anders een voerbak die op de gewenste tijden opengaat.

Gisteren heeft ze helemaal niet overgegeven. Ik ben begonnen met alle adviezen op te volgen en geef nu kleine porties. Vanmorgen heeft ze haar 43 gram rustig opgegeten en voor de verandering heeft ze alles op. 😉

Vertaald Frans
    Jess70
    Rapporteren

Hoi, als ik haar brokjes neerzet, vindt ze het eigenlijk niet interessant. Ik geef haar ongeveer twee keer per dag eten, maar vaak blijft het bij één keer omdat ze er niet direct naar omkijkt. Ze eet ze pas op het moment dat ze de katten aan ziet komen en dan gaan ze ook in één keer op.

Ik ga ook eens kijken naar een anti-schrokbak. Bedankt! 

Vertaald Frans
    Jess70
    Rapporteren

Nee, hij heeft er geen last van, maar hij geeft soms veel over en dat is echt irritant... ik ga denk ik wat licht verteerbaardere brokken proberen.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi, 

Franse bulldogs hebben een heel kleine maag. Hoeveel maaltijden krijgt je hond per dag? Eet hij zijn brokjes snel op?
    Soms komt overgeven doordat ze te snel een te grote hoeveelheid brokjes naar binnen werken. Ik raad je daarom aan om vaker te voeren (bijvoorbeeld 3 keer per dag) en dan kleinere porties te geven. 
    Als je hond heel snel eet, kun je een anti-schrokbak kopen. 

Daarnaast kan braken soms ook worden veroorzaakt door spijsverteringsproblemen of intoleranties. 

Ik zou je dus adviseren om eerst eens te proberen vaker per dag kleinere hoeveelheden brokjes te geven. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan is het verstandig om inderdaad even langs de dierenarts te gaan voor verder onderzoek om de oorzaak van het overgeven te achterhalen.

Fijne dag nog, 

Agathe

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Door hun lichaamsbouw zijn Franse bulldogs zeker niet de minst gevoelige voor gezondheidsproblemen. 
    Is dat normaal? Nee.

Maar omdat hun bouw zo specifiek is, is het eigenlijk wel te verwachten. 

Ze kunnen inderdaad last krijgen van hun spijsvertering. 

Belemmert dit hem of haar in het dagelijks leven? 

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer